Oferują rozdzielczość 1920×360 przy proporcjach obrazu 16:3. Zapewniają doskonałą czytelność treści, także w warunkach intensywnego oświetlenia naturalnego i sztucznego – jasność (3000 cd/m²), kontrast (7700:1) oraz kąty obserwacji (89/89/89/89°). Zakres temperatur pracy to –20...60°C.
Producent przygotował dwa warianty wyświetlacza: SSF4851-Y oraz SSH4851-Y, różniące się między sobą akcesoriami, które standardowo dołączane są przez producenta.
Modele SSF wyposażone są jedynie w płytkę sterującą podświetleniem LED. Ograniczeniem tej wersji jest komunikacja wyłącznie za pomocą jednego interfejsu (LVDS).
Modele SSH są rozbudowanym wariantem SSF, w których poza płytką sterującą podświetleniem LED, występuje również AD Board umożliwiający transmisję obrazu i dźwięku za pomocą innych interfejsów (DVI, HDMI i DP).
W ofercie dostępne są również rozwiązania SSD, które można nazwać monitorami – w tych modelach cała elektronika umieszczona jest w obudowie. W tabeli zestawiono porównanie poszczególnych parametrów modeli SSF4851-Y oraz SSH4851-Y.
Wyświetlacze SSF4851-Y i SSH4851-Y sprawdzą się zarówno w aplikacjach wewnątrz pojazdów i pomieszczeń, jak i przy montażu na zewnątrz, choć w zależności od warunków panujących w środowisku konieczne może być dodanie elementów ogrzewających lub ochładzających elektronikę (np. grzałek lub wiatraków). Co więcej, oba rozwiązania mogą być również umieszczane w lokalizacjach nasłonecznionych. Zastosowana w nich technologia hiTNI chroni ciekłe kryształy przed efektem przegrzewania, jednocześnie niwelując zjawisko występowania czarnych plan. Kształt rozwiązań z serii 4851-Y kojarzy się z aplikacjami transportowymi, ze względu na występujące w tej branży ograniczenia przestrzeni, np. we wnętrzach pojazdów. Z tego samego powodu wyświetlacze szerokoformatowe są stosowane w systemach informacji pasażerskiej, w tym jako podwieszane ekrany na stacjach i przystankach, na których prezentowane są bieżące informacje dotyczące podróży. Ponadto, wyświetlacze SSF4851-Y i SSH4851-Y z powodzeniem można wdrażać również w innych branżach, np. jako niestandardowy nośnik treści reklamowych w handlu.