W tym roku, z uwagi na spowolnienie gospodarcze w Rosji oraz konflikt na Ukrainie, trudno będzie uzyskać tam dobre rezultaty. Według Krzysztofa Wieczorkowskiego, prezesa Sonela, na razie poziom sprzedaży w Rosji, choć niższy niż przed rokiem, nie jest jeszcze dramatyczny. Nie można jednak liczyć, że ten rok będzie dla udany w tamtym regionie.
Sonel chce zwiększyć obroty głównie w Chinach i Indiach. W perspektywie najbliższych dwóch lat planuje też rozpocząć sprzedaż w USA, a pomocna może tu być negocjowana właśnie umowa o wolnym handlu pomiędzy USA a UE. Wciąż istotny dla spółki jest też krajowy rynek, gdzie wkrótce firma ruszy z produkcją inteligentnych liczników prądu.
W tym celu wraz z chińskim partnerem Holley Metering założył spółkę Foxytech. Już w tym roku firma ma uzyskać wszystkie konieczne atesty i będzie gotowa do udziału w przetargach firm energetycznych. Spółka porzuciła natomiast pomysł rozwoju kompetencji w zakresie fotowoltaiki.
Do tej pory producent mierników z roku na rok poprawiał wyniki finansowe. W 2013 r. przychody spółki wzrosły o rok do roku 5%, do 53 mln zł. W tym samym czasie zysk skoczył w górę o 14%, do 7,25 mln zł. Zarząd zadeklarował, że w tym roku spółka wyda na inwestycje ponad 8 mln zł, głównie na wdrożenie do produkcji nowych urządzeń i rozwój Foxytechu.