Składa się z niewielkiej liczby komponentów, które umożliwiają funkcję ładowania bez dodatkowego regulatora napięcia – mikroprocesor samodzielnie zarządza procesem ładowaniem i monitoruje stan akumulatora. Konsola bazuje na procesorze ATtiny402, choć – zdaniem autora projektu – kod powinien też działać na układach 400 i 401.
Dzięki niestandardowej aplikacji interfejsu UPDI programowanie przez port USB jest łatwe i szybkie. Konsola ma funkcję uśpienia oraz zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem, zaś zintegrowany watchdog co cztery sekundy sprawdza stan baterii. Ograniczeniem projektu jest niewielka pamięć Flash (4 kB), dlatego autor rozważa użycie mikrokontrolera wyposażonego w większą pamięć programu.
Projekt cały czas jest rozwijany, więc można spodziewać się dalszych usprawnień w zakresie rozmiaru pamięci, a także kompatybilności. Obecnie na GitHubie dostępne są trzy gry do pobrania i zainstalowania na breloczkowej konsoli.
https://github.com/LED-BOY/Ledboy-Adventures
https://github.com/LED-BOY/Space-Ivaders-Light
https://github.com/LED-BOY/Ledboy-caves
https://hackaday.io/project/184703-gamelight-a-keychain-size-game-console-with-a-led