Czy reklamy na wyświetlaczach LED przynoszą efekty?

Czy reklamy na wyświetlaczach LED przynoszą efekty?

W dobie mobilności i Internetu tradycyjne reklamy ustępują miejsca nowoczesnym, cyfrowym wersjom. Jednymi z najpopularniejszych są obecnie reklamy na wyświetlaczach LED, które otaczają nas niemal z każdej strony. Czy jednak ich wykorzystanie rzeczywiście ma sens i przynosi oczekiwane efekty?

Wyświetlacze LED i telebimy LED

Nośniki informacji, które wykorzystują technikę LED, można podzielić na dwa zasadnicze rodzaje. Pierwsze z nich to wyświetlacze i tablice, które służą przede wszystkim wyświetlaniu stosunkowo prostych informacji. Często mają podłużny lub kwadratowy kształt. Alternatywą dla nich są wielkoformatowe telebimy LED, które dostosowane zostały do prezentowania bardziej skomplikowanych grafik.

Skuteczność reklam na wyświetlaczach LED

Statystyki przygotowane przez POPAI pokazują, że reklama na wyświetlaczach LED jest o około 20% skuteczniejsza, niż klasyczne jej formy, zwłaszcza jeśli została ukazana na niej promocja. W związku z tym wykorzystanie jej do rozpromowania własnej firmy i oferowanych przez nią produktów jawi się jako ciekawa alternatywa dla innych rozwiązań. Zastanówmy się jednak, dlaczego przynosi ona takie efekty.

Widoczność i dynamika

Przede wszystkim wyświetlacze LED mają stosunkowo duże rozmiary i znajdują się w różnych punktach miasta. W zależności od wyboru mogą zawisnąć na fasadzie budynku, w którym znajduje się dana firma, albo pojawić w innej części miasta. W szczególności wielkoformatowe wyświetlacze LED, umieszczone w kilku lokalizacjach, odznaczają się wysoką skutecznością i pozwalają uzyskać oczekiwane efekty. Wszystko dlatego, że są doskonale widoczne, zarówno za sprawą swojej wielkości, jak i kolorów oraz podświetlenia.

Badania statystyczne pokazują, że reklamy, które posiadają animacje i nie są statyczne, przyciągają wzrok znacznie skuteczniej niż te, do których łatwo się przyzwyczajamy. Kolory wykorzystywane w kampaniach na wyświetlaczach mogą odegrać dodatkową rolę, kierując podświadomość odbiorców w stronę pożądanych skojarzeń. Na ich temat można przeczytać więcej w artykule znajdującym się na stronie medialis.pl "Znaczenie kolorów w kampaniach promocyjnych".

Informacje połączone z reklamą

Reklamy na wyświetlaczach LED przynoszą większą skuteczność od tradycyjnych również dlatego, że pozwalają na połączenie różnych funkcji nośnika. Jednym z najpopularniejszych jest umieszczenie przydatnych informacji na wyświetlaczu obok reklamy albo okresowe ich zmienianie. Przydatne informacje zawsze przyciągną wzrok przechodniów, na przykład wyświetlany zegar podpowie im, ile jeszcze mają czasu do autobusu czy rozpoczęcia pracy. Dzięki temu, przy okazji, będą spoglądać także na reklamę, która może ich zaciekawić.

Wiele możliwości - wiele reklam w jednym

Decydując się na wyświetlacz LED, należy pamiętać o tym, że daje on cały szereg możliwości pod względem jego zaprogramowania i wprowadzania kolejnych zmian. Dzięki temu pozwala na swobodne dopasowywanie kampanii do określonej pory, miejsca i grupy docelowej. Co więcej, wyświetlacz może pokazywać nawet kilka reklam, dostosowanych do np. określonych godzin i produktów, które są w nich zazwyczaj wybierane. W ten sposób lepiej przyciągają określoną grupę klientów, co również przekłada się na wzrost ich skuteczności.

Podsumowując, warto zauważyć, że reklamy LED odznaczają się szeregiem cech, które sprawiają, że są chętnie wybierane. Mogą dotrzeć do setek tysięcy odbiorców dzięki dobrej lokalizacji, a zmienna, kolorowa reklama lepiej zapada im w pamięć, niż klasyczna. W efekcie zastosowanie wyświetlacza przekłada się na większą efektywność komunikatu reklamowego.

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik kwiecień 2024

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio marzec - kwiecień 2024

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka, Podzespoły, Aplikacje marzec 2024

Automatyka, Podzespoły, Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna kwiecień 2024

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Elektronika dla Wszystkich kwiecień 2024

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów