Fabryka w Emden, która obecnie produkuje model Passat, ma produkować samochody elektryczne od roku 2022. W tym samym roku zacznie je także wytwarzać fabryka w Hanowerze, w której jednak zostanie utrzymana również produkcja samochodów z silnikami spalinowymi. Volkswagen zapewni pracownikom fabryk w Emden i Hanowerze gwarancje zatrudnienia do 2028 r.
Z kolei fabryka w Zwickau, we wschodnich Niemczech, zacznie budować samochody elektryczne dla trzech marek własnych grupy od końca roku 2019. Około 7700 pracowników tego zakładu zostanie przeszkolonych w zakresie montażu Volkswagena ID, pierwszego samochodu produkowanego na bazie platformy MEB.
Kolejnym produkowanym tam modelem będzie rodzinny crossover ID CROZZ. Jak zapowiada Volkswagen, pod koniec 2020 roku Zwickau będzie miało dzienną zdolność produkcyjną 1500 pojazdów, tworząc sześć elektrycznych modeli.
– "Wjeżdżamy z pełną prędkością w produkcję pojazdów elektrycznych. Emden i Hanower mają być kolejnymi modelowymi zakładami w Niemczech. Razem z Zwickau stworzą największą sieć produkcji pojazdów elektrycznych w Europie" – powiedział Gunnar Kilian, członek zarządu VW odpowiedzialny za załogi zakładów.