Zaraz po uruchomieniu zakładu Northvolt ma wytwarzać w Gdańsku 10 tys. modułów bateryjnych rocznie. Na tym etapie pracę w zakładzie znajdzie 100 osób. Linie produkcyjne mają być powiększane w miarę wzrostu produkcji w powstającym właśnie w szwedzkim mieście Skellefteå odpowiedniku amerykańskiej Gigafactory, należącej do Tesli.
Budowa największej europejskiej fabryki baterii litowo-jonowych kosztować ma 4 mld euro. Początkowo Northvolt zamierza rocznie wytwarzać w Skellefteå baterie o pojemności 8 GWh, a w roku 2023 osiągnąć docelowy poziom produkcji wynoszący 32 GWh.
Według prognoz Komisji Europejskiej w 2025 roku rynek baterii ma osiągnąć wartość 250 mld euro przy występującym w Europie popycie na baterie o sumarycznej pojemności 200 GWh. Zapotrzebowanie globalne ma wówczas sięgnąć 600 GWh. Wokół firmy Northvolt skupieni są tacy potężni inwestorzy i partnerzy, jak m.in. Siemens, ABB, Vestas, Scania, fundusz InnoEnergy, BMW czy Umicore.