Globalny sektor baterii rozwija się bardzo szybko. Z uwagi na silną konkurencję w zakresie technologii akumulatorowych i możliwość zdominowania tego sektora przez producentów azjatyckich i amerykańskich, Komisja Europejska zamierza przeznaczyć na rozwinięcie europejskiego rynku baterii około 2 mld euro.
Z inicjatywy wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Maroša Šefčoviča w październiku 2017 roku powołano European Battery Alliance. Celem tej organizacji jest stworzenie konkurencyjnego rynku produkcji baterii w Europie, począwszy od pozyskiwania surowców, a kończąc na recyklingu. Do sojuszu European Battery Alliance należy również Polska. Do 2030 r. rozwój elektromobilności ma w Polsce przyczynić się do powstania około 50,8 tys. nowych miejsc pracy.
Elektromobilność to bardzo silny, światowy trend, widoczny szczególnie wyraźnie w Chinach. W ubiegłym roku sprzedano tam około 100 tys. autobusów elektrycznych i milion tego typu samochodów. Zdaniem Międzynarodowej Agencji Energii pomiędzy 2020 a 2030 rokiem nastąpi wyrównanie całkowitego kosztu posiadania samochodów spalinowych i elektrycznych, co będzie przełomem i początkiem gwałtownego wzrostu sprzedaży tych ostatnich.