Rzecznik Infineona poinformował, że JD będzie wykorzystywać dostarczane układy w swoich produktach działających w obszarze Internetu Rzeczy - na przykład w usługach chmurowych, inteligentnych urządzeniach, takich jak inteligentne głośniki czy telewizory, a także w rozwiązaniach serwerowych.
Technologia time-of-flight, czujniki radarowe i mikrofony Infineona zostaną wykorzystane do stworzenia połączonego ekosystemu. JD.com to kanał, przy pomocy którego globalne marki docierają online do chińskich konsumentów. To największy chiński sprzedawca internetowy.
Oprócz funkcjonowania w branży e-commerce, JD tworzy platformy technologiczne dla logistyki, przetwarzania w chmurze i dla rozwiązań określanych jako inteligentne. Po raz pierwszy poza Chinami, na początku sierpnia firma uruchomiła w indonezyjskiej Dżakarcie - jednej z największych aglomeracji świata - sklepy bez personelu. Tego typu sklepy zaczęły działać najpierw w Pekinie, w październiku 2017 r.
Wykorzystywane są w nich takie technologie, jak RFID, rozpoznawanie twarzy oraz rozpoznawanie obrazów. Kamery umieszczone w przestrzeni sklepów rozpoznają ruch klientów i generują mapy ich aktywności. Takie monitorowanie ruchu, wyboru produktów oraz analizowanie preferencji klientów i śledzenie ich zachowań zakupowych pozwala zarządzać zapasami oraz prezentowaniem informacji o produktach, a także optymalizować wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu. JD obsługuje w Chinach 20 "bezzałogowych" sklepów.
Fotografia tytułowa: Adam White - Senior Vice President Global Sales of the Power Management & Multimarket Division w Infineon Technologies AG oraz Xianglong Su - General Manager of Intelligent Manufacturing Department, Electronics and Entertainment Group w firmie JD.