Wiceprezes NFOŚiGW Artur Michalski jest zdania, że kwota może być nawet większa, zależnie od wpływów z opłaty paliwowej. Środki mają posłużyć do przeprowadzenia w największych w Polsce aglomeracjach miejskich modernizacji taboru wykorzystywanego w transporcie miejskim, w tym autobusów, trolejbusów, tramwajów, a nawet metra.
Rozbudowana ma być również niezbędna infrastruktura, między innymi sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Wsparta może być również technologia wodorowa. Jeden z najambitniejszych planów wymiany taboru ma Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska, obejmująca 41 miast i gmin.
Z końcem ubiegłego roku zarząd metropolii zawarł porozumienie z NCBiR dotyczące dostawy 300 elektrycznych autobusów. Z uwagi na tak duże zamówienie Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska jest liderem programu NCBiR, w ramach którego zaplanowane jest dostarczenie do samorządów w Polsce około tysiąca elektrycznych autobusów.