PKP PLK inwestują w urządzenia do monitorowania stanu taboru

PKP PLK inwestują w urządzenia do monitorowania stanu taboru
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły w ubiegłym roku ponad 4 mln zł na montaż trzech nowych urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (dSAT) bazujących na liniowych detektorach podczerwieni firmy Vigo System.

W tym samym czasie dostosowano 17 takich urządzeń do współpracy z centralnym systemem informatycznym, co ułatwia śledzenie i analizowanie taboru na całej sieci kolejowej. W sumie 207 urządzeń dSAT jest umieszczonych na głównych międzynarodowych korytarzach transportowych.

Urządzenia te kontrolują rocznie 2,5 mln przejeżdżających składów - przy pełnej prędkości pociągu bezkontaktowo czujniki podczerwieni i czujniki światłowodowe badają temperaturę łożysk, elementów hamulców oraz siłę nacisku pojazdu na szyny.

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik listopad 2021

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio listopad - grudzień 2021

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka Podzespoły Aplikacje listopad 2021

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna listopad 2021

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Elektronika dla Wszystkich grudzień 2021

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów