Testowy model elektrycznego Chevroleta Bolta, który nie musi mieć kierownicy, będzie jednak cały czas nadzorowany przez pracownika gotowego do interwencji w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Testy samochodów rozpoczęły się w czwartek w pobliżu centrum technologicznego GM w Warren.
Docelowo testami objęte ma być niemal całe Detroit. Celem badań jest sprawdzenie zachowania pojazdów na miejskich ulicach w warunkach zimowych. Padający śnieg może zakłócać odczyty z kamer i innych czujników, przez co samochody mogą nieprawidłowo identyfikować przeszkody, oznaczenia i światła drogowe.
GM bada również samosterowne pojazdy w cieplejszym klimacie, np. w San Francisco czy Scottsdale. W testach ogółem bierze udział około 40 Chevroletów Bolt. W ubiegłym tygodniu kolejne przewozy samochodami autonomicznymi uruchomił Uber - tym razem w San Francisco.
Również GM zamierza stworzyć flotę autonomicznych taksówek, które mają świadczyć usługi w stanie Michigan, w ramach odpowiednio dostosowanych przepisów prawnych.