W wyniku realizacji nowych projektów inwestycyjnych obydwa zakłady charakteryzować się będą podobnym profilem produkcji i w związku z tym Toyota Motor Europe zadecydowała o ich połączeniu w jedną organizację. Przekładnia hybrydowa z Wałbrzycha będzie współpracowała z silnikiem o pojemności 1.8 l montowanym w sprzedawanych w Europie hybrydowych modelach Auris i Auris Touring Sports, a także w nowym crossoverze C-HR.
Nowe silniki benzynowe, których produkcję uruchomi zakład w Jelczu-Laskowicach, dołączą do już produkowanych silników Diesla o pojemnościach 1.4 l , 2.0 l, 2.2 l. Pierwszy z nich o pojemności 1.5 l będzie montowany w Toyocie Yaris.
Drugi, zupełnie nowy benzynowy silnik dwulitrowy uzupełni asortyment jednostek przeznaczonych do samochodów produkowanych w Europie w nadchodzących latach. Poprzez połączenie fabryk Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu i Toyota Motor Industries Poland (TMIP) w Jelczu-Laskowicach w jedną firmę koncern chce zwiększyć skalę działalności i zapewnić przedsiębiorstwu stabilny rozwój.
Połączenie ma być sfinalizowane do 31 marca 2017 r., czyli do końca trwającego roku finansowego. Utworzona spółka funkcjonować będzie pod nazwą Toyota Motor Manufacturing Poland. Przeznaczając na najnowsze projekty około 650 mln zł, Toyota zwiększy swoje dotychczasowe zaangażowanie w inwestycje produkcyjne w Polsce do ponad 4 mld zł.