Konsorcjum tworzy trzech producentów samochodów - Audi, BMW i Daimler. Finalizacja transakcji jest przewidywana na I kw. 2016 r. HERE stworzył i dopracowuje chmurę lokalizacyjną przetwarzającą dane zbierane przez samochody, urządzenia oraz infrastrukturę, aby zapewnić użytkownikom spersonalizowane usługi lokalizacyjne w czasie rzeczywistym.
Korzystają z niej obecnie główni światowi producenci samochodów. Jej funkcją jest dostarczanie wiernych, aktualnych map oraz usług, a z ich pomocą nowego rodzaju doświadczeń kierowcy. Oparte na chmurze nowatorskie rozwiązania mają, m.in., ułatwiać jazdę autonomicznych samochodów.
Transakcja pokazuje także rosnącą rywalizacje tradycyjnych koncernów motoryzacyjnych z Googlem. Według IHS głównym powodem przejęcia HERE przez Niemców było zapobieżenie wykupowi oddziału Nokii właśnie przez Google’a.
Precyzyjne mapy i nawigacja będą dla biznesu autonomicznych samochodów zbyt ważne, aby dopuścić do ich przejęcia przez konkurencję, która mogłaby ich nie udostępniać innym firmom motoryzacyjnym. HERE zapewnia także bazujące na Internecie usługi światowym liderom branży, Microsoftowi, Samsungowi i SAP, oferuje aplikacje na Androida, Windowsy oraz iOS.