TDA7385 charakteryzuje się małymi zniekształceniami oraz niskimi szumami. Na rysunku 1 i rysunku 2 przedstawiono charakterystyki zniekształceń, odpowiednio, w funkcji mocy wyjściowej oraz częstotliwości sygnału.
Układ scalony TDA7835 jest przeznaczony głównie do konstrukcji wzmacniaczy przeznaczonych do instalacji w samochodzie. Na rysunku 3 pokazano schemat ideowy wzmacniacza pochodzący z jego noty aplikacyjnej.
Schemat montażowy wzmacniacza zamieszczono na rysunku 4.
Składa się on z niewielkiej liczby elementów, więc jego montaż nie powinien nastręczać trudności nawet początkującym elektronikom. Układ po zmontowaniu jest od razu gotowy do pracy, jednak pracuje w trybie wyłączenia. Załączenie go wymaga zwarcia wyprowadzeń ST-BY i MUTE do masy. Podczas montażu kondensatory C5 i C12 warto wlutować na samym końcu, już po przykręceniu radiatora za pomocą dwóch wkrętów, ponieważ ich zamontowanie może utrudnić montaż radiatora.
Wzmacniacz może sterować obciążeniem o impedancji 4 Ω lub większym, jednak, pełną moc wyjściową osiąga dla obciążenia 4 Ω. Układ należy zasilać napięciem 12...18 VDC.
AW
- R1: 10 kΩ
- R2: 47 kΩ
- C1...C4, C6, C9: 100 nF
- C5, C12: 47 μF/35 V
- C7, C8: 1 μF MKT
- C10, C11: 1000 μF/25 V
- US1: TDA7385
- ARK2: 5 szt.
- Goldpin 1×4: 2 szt.
- Goldpin 1×3: 2 szt.
- Jumper: 2 szt.