Firma Allegro Microsystems nie jest gigantem produkcji układów półprzewodnikowych, ale jest dobrze znana z wielu nietuzinkowych rozwiązań. Wśród jej produktów jest również zintegrowany, funkcjonalny driver silników A3906, którego schemat blokowy – zaczerpnięty z dokumentacji układu – pokazano na rysunku 1.
Układ A3906 zwiera 2-kanałowy, niezależny stopień mocy o obciążalności do 1 A i napięciu pracy 2,5…9 V z wbudowanym układem zabezpieczenia przeciążeniowego. W zależności od sposobu sterowania, driver może współpracować z dwoma silnikami komutatorowymi DC lub z jednym silnikiem krokowym. Sposób sterowania wejść IN1…IN4 pokazano na rysunku 2. Wejście sterujące SLEEP (aktywowane poziomem niskim) umożliwia wprowadzenie układu w stan obniżonego poboru mocy. Wyjścia FL1 i FL2 (otwarty dren) sygnalizują zadziałanie układu zabezpieczenia prądowego. Próg zadziałania zabezpieczenia jest ustalony na 200 mV. W zależności od wartości prądu silnika należy dobrać rezystory R1 i R2 dołączone do wyprowadzeń SENSE1, i SENSE2.
Schemat ideowy modułu drivera silnika pokazano na rysunku 3. Dzięki integracji wielu bloków funkcjonalnych aplikacja DRV8834 jest nieskomplikowana. Moduł jest zasilany napięciem stałym ze złącza PWR (2,5…9 V), które jest filtrowane za pomocą kondensatorów C4 oraz C5. Kondensatory C1…C3 są elementami pompy ładunkowej. Silniki są dołączane do złączy M1 i M2, a sterowane za pomocą przebiegów na złączu IN. W prototypie prąd ograniczenia jest ustalony na ok. 1 A (R1=R2=0,22 Ohm).
Moduł zmontowano na dwustronnej płytce drukowanej – jej schemat montażowy pokazano na rysunku 4. Sposób montażu jest typowy i nie wymaga opisywania. Pomocna może być fotografia tytułowa.