Układ zawiera ogranicznik prądu wyjściowego, wyjścia diagnostyczne i zespół obwodów zabezpieczających: przez zwarciem i rozwarciem wyjścia oraz termiczny, nadnapięciowy i podnapięciowy. Ze względu na szeroki dopuszczalny zakres temperatur pracy (-40...+150°C) może być stosowany zarówno w przemyśle, jak i w podsystemach samochodowych. Pracuje z maksymalnym napięciem wyjściowym ±28 V.
Umożliwia realizację dowolnych trybów pracy (zgodnie/przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, hamowanie) przy połączeniu z mikrokontrolerem za pomocą interfejsu równoległego obejmującego od 3 do 5 przewodów. Umożliwia ograniczenie maksymalnej wartości prądu wyjściowego przy pomocy pojedynczego rezystora, co pozwala zwiększyć sprawność energetyczną oraz wydłużyć czas pracy silnika. A4990KLPTR-T jest produkowany w obudowie TSSOP-20 z wyprowadzeniem radiatora.