MAP to ważny parametr pozwalający na obliczenie właściwego współczynnika mieszanki powietrza i paliwa dostarczanej do silnika. Duża dokładność pomiaru pozwala zwiększyć efektywność spalania i ograniczyć emisję szkodliwych związków chemicznych. Dodatkowo, wynik pomiaru ciśnienia MAP może być wykorzystywany do diagnozy uszkodzeń zaworu układu recyrkulacji spalin.
Czujniki XENSIV KP276 charakteryzują się błędem pomiaru na poziomie 0,77% FS przez cały czas życia. Ponadto, planowana jest produkcja bardziej precyzyjnych wersji o dokładności 0,5% FS, zapewniającej zgodność z wymogami standardu ISO26262. Dzięki wbudowanemu układowi przetwarzania sygnału do zewnętrznego czujnika temperatury NTC, wartości ciśnienia i temperatury mogą być wyprowadzane za pomocą tylko jednego interfejsu cyfrowego. Mała długość ramki protokołu SENT (846 µs) i krótki czas inicjalizacji czujnika NTC (typ. 10 ms) skracają czas pomiaru i transmisji danych w porównaniu z wcześniejszymi czujnikami z oferty Infineon.
Czujniki XENSIV KP276 są zamykane w obudowach SMD-8, odpornych na ciężkie warunki pracy występujące w aplikacjach samochodowych. Mogą pracować w zakresie temperatur otoczenia od -40 do +150°C i są odporne na działanie agresywnych mediów, takich jak jod i kondensat gazów wydechowych.