Aby spełnić wymagania ciągłego, dokładnego śledzenia toru jazdy, przydatnego automatycznym usługom, czujnik ASM330LHH oblicza pozycję za pomocą zaawansowanych algorytmów nawigacyjnych, jeśli sygnały z satelitów nawigacyjnych są zablokowane. Taka sytuacja może mieć miejsce w zabudowie miejskiej, tunelach, na parkingach podziemnych w górach lub w gęstym lasie.
Sensor charakteryzuje się niskim poziomem szumów własnych oraz dobrą stabilnością temperaturową. Firma Magneti Marelli wybrała właśnie czujnik ASM330LHH do swoich zaawansowanych systemów telematycznych, które maja być stosowane w samochodach przyszłej generacji przez największe koncerny motoryzacyjne.
Sensor ma kwalifikację AEC-Q100 wymaganą przez przemysł motoryzacyjny. Może pracować w rozszerzonym zakresie temperatury otoczenia -40...+100°C. Akcelerometr może pracować w zakresie do ±16g wybieranym przez użytkownika. Zakres pracy żyroskopu rozciąga się od ±125 do ±4000 dps.
Komunikacja z systemem nadrzędnym odbywa się za pomocą interfejsu SPI lub I²C. Również dla potrzeb systemu nadrzędnego sensor jest wyposażony w inteligentny, programowalny kontroler przerwań oraz 3-kilobajtowy bufor FIFO.
https://www.st.com/content/st_com/en/products/mems-and-sensors/automotive-sensors/asm330lhh.html