Jest to pomocne w urządzeniach, które muszą bardzo dokładnie ustalać pozycję, takich jak detekcja kąta skręcenia kierownicy lub komutator silnika. Inne obszary zastosowania sensora to m.in. systemy wspomagania układu kierowniczego (EPS), detekcja pozycji pedałów oraz inne rodzaje pomiaru pozycji elementu.
Czujniki XENSIV TLE5014 są dostępne jako sensory pojedyncze oraz podwójne. Wszystkie układy są prekonfigurowane, skalibrowane i łatwe do użycia od razu po zamontowaniu. Klienci mogą wybrać między interfejsami SENT, PWM i SPC.
Firma Infineon przygotowuje wersję z dostępną komunikacją po magistrali SPI, której premiera planowana jest przed końcem roku. Czujniki wyposażono też w programowalną pamięć EEPROM. Sensory działają w technologii gigantycznej magnetorezystancji (GMR), a jednostka czujnika jest zintegrowana z częścią logiczna w jednym układzie scalonym. Mogą być zasilane napięciem do 26 V.