Układ ma kwalifikację AEC-Q100 i jest przeznaczony do zastosowania w motoryzacji. Wyposażono go w szeregowy, 2-żyłowy interfejs PSI5 charakteryzujący się dużą odpornością na zaburzenia EMI. Układ jest oferowany w dwóch wariantach obudów: AS5172A - SIP, AS5172B - TSSOP14. Zaprojektowano w zgodności ze standardem ISO26262.
Zakres aplikacji układu AS5172 obejmuje pomiar położenia pedałów gazu i hamulca, przepustnicy, kierownicy, zaworów EGR, poziomu paliwa itp. Można go również skonfigurować do pomiaru kąta w ograniczonym zakresie, na przykład 0...10°, zapewniając dużą rozdzielczość w różnych zastosowaniach.
Układ jest wyposażony matrycę czujników Halla o dużej czułości, dzięki której jest również możliwa współpraca z małymi, tanimi magnesami, umieszczonymi pod lub nad obudową układu. Zakres indukcji magnetycznej wynosi od 10 do 90 mT.
Układ AS5172 może być zasilany napięciem od 4 do 16,5 V. Zabezpieczono go przedprzepięciem do 20 V oraz przed napięciem o odwrotnej polaryzacji do -18 V. Programowanie odbywa się za pośrednictwem linii VDD przez interfejs jednożyłowy UART-over-PSI5.