Aby być odpornymi na zupełnie nowe zagrożenia w postaci prób włamania się do systemu komputerowego pojazdów, mikrokontrolery muszą być zgodne ze specyfikacją bezpieczeństwa EVITA, ISO 26262, ASIL-D i innymi. Do takich aplikacji firma Renesas zaoferowała w 2014 r. mikrokontrolery RH850/P1H-C i RH850/P1M-C z rodziny RH850/P1x-C. Mikrokontrolery RH850/P1H-C są przeznaczone do systemów wspomagania kierowcy (ADAS), a RH850/P1M-C do aplikacji middle range, np. do kontroli zawieszenia.
Mikrokontrolery z rodziny RH850/P1L-nadają się do zastosowania w miejscach, gdzie jest wymagana miniaturyzacja jednostki ECU przy zapewnieniu redundancji systemowej. Wyposażono je w mechanizmy bezpieczeństwa znane z układów RH850/P1x-C.
Jest to np. redundantny rdzeń obliczeniowy pracujący równolegle z rdzeniem nadrzędnym, zapewniający wsparcie dla systemów bezpieczeństwa ASIL-D. Dodatkowo, nowe układy zawierają opracowany przez Renesas sprzętowy moduł bezpieczeństwa ICU-S wspierający samochodowe standardy bezpieczeństwa SHE i EVITA-Light.
Mikrokontrolery są produkowane w technologii 40 nm. Są oferowane w 4 wersjach różniących się pojemnością pamięci, zestawem timerów, liczbą kanałów przetwornika A/C i obudową. Wszystkie są taktowane częstotliwością 120 MHz i pobierają ok. 50 mA prądu przy napięciu zasilania 5 V.
Więcej na www.renesas.com |