Wydłuża przy tym czas życia baterii LiFePO4, stosowanych w samochodowych urządzeniach do powiadamiania o niebezpieczeństwie (eCall), ponieważ ładowarka bazująca na tym układzie ma do 4 razy mniejszy prąd upływu, niż produkty konkurencyjne (<3 µA), co pozwala na znacznie wolniejsze rozładowanie się akumulatorów LiFePO4.
Wiele współczesnych samochodów jest wyposażanych w urządzenia eCall wzywające pomocy w razie wypadku oraz podające pozycję pojazdu odczytaną z odbiornika GPS. Od najnowszych urządzeń eCall (V2I) wymaga się, aby były w stanie podać położenie również wtedy, gdy wypadek nastąpi po kilkumiesięcznym okresie parkowania pojazdu.
Układ ISL78693 opracowano do zastosowania w urządzeniach eCall używanych na całym świecie. Monitoruje on napięcie baterii (z dokładnością 1%) oraz jej temperaturę za pomocą termistora. Maksymalny prąd obciążenia ładowarki wynosi 1 A.
Aplikacja układu, jeśli porównać ją z produktami konkurencyjnymi, jest znacznie mniej skomplikowana i wymaga jedynie kilku dodatkowych komponentów biernych. Układ jest oferowany w obudowie DFN zajmującej na płytce drukowanej powierzchnię o wymiarach 3 mm×3 mm.
Ma certyfikat AEC-Q100 Grade-3 qualified Układ typu ISL78693 (LiFePO4 - 3,6 V) jest kompatybilny pod względem rozmieszczenia wyprowadzeń z podobnym, jednak przeznaczonym do monitorowania ogniw Li-Ion ISL78692 (4,1 V), co ułatwia zmianę typu baterii w już produkowanych urządzeniach.
Dodatkowo, układ może współpracować z synchronicznym kontrolerem przetwornicy buck ISL78268 (55 V), synchronicznymi regulatorami ISL78201 i ISL78206 o obciążalności 2,5 A oraz 3-amperowym ISL78233, co umożliwia wykonanie kompletnego układu ładowarki zasilanej napięciem 12 V.
Więcej na www.intersil.com |