Ich aplikacje obejmują, na przykład: czujniki zapięcia pasów, otwarcia/zamknięcia drzwi oraz bagażnika, położenia dźwigni zmiany biegów, wycieraczek, lusterek, zaworów i inne. Ze względu na swoje parametry, układy typu AH336xQ oraz AH339xQ mogą być stosowane w obrębie kabiny i w komorze silnika.
Układy AH336xQ i AH339xQ są aktywowane, gdy strumień magnetyczny południowego bieguna magnesu, o kierunku prostopadłym do obudowy układu, osiągnie wystarczające natężenie. Wyjście układu jest deaktywowane, jeśli natężenie strumienia magnetycznego przekroczy zadane granice (układy typu BOP) lub spadnie poniżej pewnej wartości (BRP).
Dziesięć opcji czułości, od bardzo czułych czujników 30G do układów o małej czułości 275G, zaspokaja potrzeby większości aplikacji motoryzacyjnych. Progi zadziałania układów typu BOP i BRP mają histerezę, co w połączeniu z małym współczynnikiem temperaturowym umożliwia pewne, stabilne działanie.
Czujniki AH336xQ i AH339xQ mogą być zasilane napięciem z zakresu 3...28 V. Mogą pracować w zakresie temperatury -40...+150°C. Odporność na uszkodzenia jest podwyższona przez diodę zabezpieczającą przed odwrotną polaryzacją oraz diodę Zenera ograniczającą przepięcia.
Wyjście układu jest zabezpieczone przed wyładowaniami ESD do 8 kV HBM i 2 kV CDM. Uniwersalne wyjście typu otwarty dren umożliwia zastosowanie w wielu aplikacjach i zapewnia niewielki pobór prądu. Układy z serii AH336xQ i AH339xQ są oferowane w miniaturowych, 3-wyprowadzeniowych obudowach SC59, SOT23 i SIP-3.
Więcej na www.diodes.com |