Maksymalny, ciągły prąd obciążenia wynosi 0,3 A, natomiast szczytowy 0,8 A. Układ ma wbudowane obwody zapewniające łagodną charakterystykę przełączania tranzystorów wyjściowych MOS, co pozwala na obniżenie poziomu generowanych zaburzeń EMI oraz hałasu pracującego silnika. Układ wyposażono w funkcję zabezpieczającą uzwojenia silnika przed przepływem nadmiernego prądu w razie zatrzymania się silnika.
Zabezpieczenie czasowo wyłącza stopień sterujący po zatrzymaniu się wirnika na skutek zablokowania i wykonuje automatyczny restart po odblokowaniu. Ponadto, sterownik ma wbudowane zabezpieczenie przed przegrzaniem oraz przekroczeniem napięcia znamionowego, które po wykryciu warunku zadziałania wyłącza obwody wyjściowe i przełącza sterownik w tryb energooszczędny. Dzięki temu jest chroniony nie tylko silnik, ale i jego driver. Układ AH5775 jest oferowany w 4-wyprowadzeniowej obudowie TO94. Może pracować w zakresie temperatury 0...+105°C