Best H#cking League 2019

Best H#cking League 2019
Pobierz PDF Download icon
W weekend, 11 i 12 maja, na Politechnice Warszawskiej odbył się hackathon zorganizowany przez stowarzyszenie studentów Best. Uczestnicy mieli 24 godziny na wymyślenie i opracowanie wstępnych prototypów aplikacji lub urządzeń elektronicznych, a następnie prezentowali je przed 3-osobowym jury. W obradach jury swojego reprezentanta miała także "Elektronika Praktyczna". Z artykułu dowiecie się, z czym się wiąże udział w takim hackathonie i dlaczego warto wziąć w nim udział.

W trakcie hackathonu można było skorzystać z drukarki 3D

Hackathony to coraz bardziej popularna forma promocji umiejętności technicznych i wyszukiwania młodych talentów. Hackathon na Politechnice Warszawskiej został zorganizowany dzięki sponsoringowi firm Samsung, Orange i PWC. Partnerami technicznymi były firmy Farnell i TP-Link, a merytorycznymi firmy Microsoft i City Handlowy. Swoich sił próbowało wiele 3- i 4-osobowych zespołów, które wcale nie musiały wywodzić się z Politechniki Warszawskiej.

Kategorie zadań

Zadania zostały podzielone na dwie kategorie: Software i Hardware. Każda z drużyn wybierała kategorię, w jakiej będzie startować. W każdej kategorii były po 3 zadania, z czego należało wybrać jedno. W przypadku kategorii Software zadania sprowadzały się do stworzenia aplikacji mobilnej lub serwisu internetowego, który ułatwiałby komunikację. Słowo komunikacja było rozumiane szeroko - mogła to być wymiana informacji i usprawnienie współpracy pomiędzy studentami lub też narzędzie programowe, które usprawniłoby poruszanie się po mieście.

Dla czytelników "Elektroniki Praktycznej" znacznie ciekawsze będą zadania z kategorii Hardware. One także związane były z komunikacją. Oto ich treść w oryginalnym brzmieniu:


Uczestnicy oczekujący na swoją kolej prezentacji projektu

Zadanie 1 Komunikacja to nie tylko przesył informacji, to również sposób na wyrażenie siebie. Stwórzcie urządzenie, które będzie pomagało wyrażać emocje bądź będzie te emocje wyzwalało u użytkownika danego urządzenia. Grupa docelowa Waszego projektu powinna być jasno określona (grupa wiekowa/społeczna).

Zadanie 2 Wyobrażaliście sobie kiedyś, jak trudne jest porozumiewanie się osobom, które nie mają pewnych zmysłów. A może chcielibyście stworzyć rozwiązanie, ułatwiające przemieszczanie się osobom, mającym z tym problem? Waszym zadaniem jest stworzenie prototypu urządzenia ułatwiającego przemieszczanie/komunikację (werbalną/niewerbalną) osobom niepełnosprawnym.

Zadanie 3 Komunikacja to również transport! Stwórzcie innowacyjne rozwiązanie, które może się poruszać. Dodatkowym atutem powinna być możliwość dokładnego zlokalizowania obiektu w przestrzeni bądź skomunikowania się z nim. A może na nasze zawołanie bez problemu znajdzie się tuż przy nas? Puśćcie wodze wyobraźni i stwórzcie środek transportu o funkcjonalności, jakiej świat jeszcze nie widział!

Realizacja zadań


Jedna z prezentacji projektu sprzętowego

Na wykonanie zadań uczestnicy mieli 24 godziny, przy czym mogli korzystać z dowolnych pomocy technicznych. Sprzęt potrzebny do realizacji pomysłów dostarczyła firma Farnell. Wydarzenie odbywało się w nowoczesnym budynku CZITT Politechniki Warszawskiej, a więc w całkiem komfortowych warunkach. Uczestnikom zapewniono nie tylko wyżywienie, ale i przyciemnioną, cichą salę do spania, by mogli odpocząć. W końcu drugiego dnia czekała ich jeszcze prezentacja. Dzięki temu mogli zregenerować siły bez wracania na noc do domu, oszczędzając tym samym cenny czas. A że jednym z kryteriów oceny był stopień zaawansowania projektu, liczyła się każda minuta i każda ręka do pomocy w zespole. Warto napomknąć, że nie wszystkie drużyny dotarły do końca i jeśli któremuś z uczestników zdarzyło się wrócić na noc do domu, to już raczej nie przychodził kolejnego dnia. Koniec końców, zaprezentowano 9 różnych projektów sprzętowych, z czego trzy najlepsze nagrodzono. Główną nagrodą były monitory firmy Samsung dla każdego z członków zwycięskiego zespołu.

Podsumowanie

Wydarzenia takie jak Best H#cking League to dobra okazja, by sprawdzić swoje umiejętności, zmierzyć się z innymi młodymi inżynierami, a także wykazać przed pracodawcami, którzy nie tylko bacznie przyglądają się rezultatom, ale i sponsorują te imprezy. Ponadto dla wszystkich, którzy faktycznie lubią tworzyć nowe rozwiązania, hackathony sprzętowe to również dobra, choć nieco męcząca zabawa. No i szansa, by wygrać nagrody rzeczowe lub pieniężne.

Marcin Karbowniczek, EP

DO POBRANIA
Pobierz PDF Download icon
Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik czerwiec 2020

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio lipiec 2020

Świat Radio

Magazyn użytkowników eteru

APA - Automatyka Podzespoły Aplikacje czerwiec 2020

APA - Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna czerwiec 2020

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Praktyczny Kurs Elektroniki 2018

Praktyczny Kurs Elektroniki

24 pasjonujące projekty elektroniczne

Elektronika dla Wszystkich czerwiec 2020

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów