Trzy ciągniki siodłowe z naczepami były zasilane, podobnie jak trolejbusy z napowietrznej linii elektrycznej wybudowanej w technologii Siemensa, na jednym z odcinków autostrady. Ciężarówki mogły pracować także w układzie hybrydowym, poza zelektryfikowaną linią.
Ciężarówki długodystansowe są głównym źródłem smogu w południowej Kalifornii. Opracowanie zeroemisyjnego systemu do transportu towarów pozwoli na redukcję smogu, toksycznych i cieplarnianych gazów w okolicach portów.
Demonstrowany system, składa się z napowietrznej linii zasilającej umieszczonej nad jednym z pasów autostrady oraz aktywnych pantografów zainstalowanych na dachach ciężarówek do zasilania elektrycznych silników.
Pantograf łączy się z linią automatycznie, co sprawia, że elektryczne ciężarówki nie różnią się sposobem jazdy od tych zasilanych paliwem. Są także wyposażone w silniki hybrydowe. System pozwoli ograniczyć zużycie paliw kopalnianych, zredukować koszty użycia ciężarówek oraz znacznie ograniczyć smog. Projekt ma dowieść, że system eHighway zastosowany do transportu towarowego w Stanach Zjednoczonych jest efektywny i może być rozszerzony w przyszłości.