Firma Delphi ogłosiła wcześniej, że dzieli się na dwie odrębne spółki: Delphi Technologies, która zajmować się będzie systemami napędowymi oraz Aptiv - zajmującą się architekturą elektryczną i automatyką jazdy. NuTonomy, wraz z poprzednimi akwizycjami Delphi, takimi jak Ottomatika, będzie funkcjonować pod marką Aptiv.
Podobnie jak nuTonomy, firma Ottomatika z Pittsburgha opracowuje software'owe rozwiązania automatyki prowadzenia, które częściowo mogą się pokrywać. Jak wyjaśnia Glen De Vos z Delphi, w przyszłości możliwe będzie połączenie części nuTonomy i Ottomatiki, ale na razie obie platformy oprogramowania będą rozwijane równolegle.
Mimo akwizycji partnerstwa utworzone przez nuTonomy, w tym relacje z firmą Lyft i francuską Grupą PSA, pozostaną bez zmian. Połączona firma ma nadzieję na ich wykorzystanie do komercjalizacji autonomii jazdy.
Delphi i nuTonomy mają floty automatycznych taksówek działających w części Singapuru w ramach programu pilotażowego sponsorowanego przez tamtejszą organizację Land Transport Authority.
W nadchodzących miesiącach firma Delphi i nuTonomy planują kontynuację rozwoju kadry inżynieryjno-badawczej, tak by obecne prace pilotażowe mogły doczekać się pełnego komercyjnego wdrożenia w latach 2019-20. Delphi/Aptiv będzie nadal współpracować z partnerami, takimi jak BMW, w zakresie integracji systemów z wewnętrznymi rozwiązaniami firm.