Zgodnie z raportem przygotowanym przez firmę badawczą Freedonia przewiduje się, że globalny popyt na maszyny pakujące będzie rósł do 2019 r. w średnim tempie ok. 6,5% rocznie, osiągając wartość ok. 52,5 mld dolarów. Największe zapotrzebowanie w tym zakresie będą generowały Chiny oraz inne kraje uprzemysłowione, w których rosnąca sprzedaż produktów żywieniowych i napojów jest skorelowana ze wzrostem dochodów obywateli oraz wzrostem wydatków na konsumpcję.
Inwestycje w nowe maszyny pakujące umożliwią producentom zwiększenie skali produkcji, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, ograniczenie strat i wydłużenie terminu przydatności towarów, przy jednoczesnym zachowaniu ich atrakcyjnego wyglądu.
Dzięki nim firmy będą mogły w jeszcze lepszy sposób odpowiadać na potrzeby konsumentów, uwzględniając ich nowe nawyki, wynikające m.in. z intensywnego trybu życia, niedoborów czasu wolnego czy większej świadomości w zakresie ekologii i ochrony środowiska.
Stworzy to również nowe szanse w zakresie personalizacji towarów. Dzięki systemom serwonapędowym udaje się skrócić tzw. time-to-market, czyli czas potrzebny do dostarczenia produktu na rynek, od momentu podjęcia decyzji o jego stworzeniu.
Rozwiązanie to pozwala także na obniżenie kosztu jednostkowego dla produktów. Firma Astor rozpoczęła współpracę ze Schneider Electric Polska w zakresie systemów sterowania PacDrive M oraz PacDrive 3. Jako certyfikowany partner producenta jest uprawniona do sprzedaży systemów i części zamiennych, diagnostyki serwisowej, wsparcia technicznego oraz prowadzenia szkoleń dotyczących obsługi dostarczanych rozwiązań.
Dynamiczny rozwój sektora spożywczego motywuje producentów do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań, generowanych przez postęp technologiczny.
Dążąc do zwiększania efektywności oraz elastyczności produkcji, coraz więcej zakładów przechodzi metamorfozę w kierunku inteligentnych, usieciowionych fabryk, w których procesy są zautomatyzowane, a urządzenia komunikują się ze sobą i autonomicznie reagują na zmiany systemu i otoczenia.
Dla polskich firm spożywczych inwestycje w nowoczesne maszyny i oprogramowanie to przepustka do osiągnięcia rynkowego sukcesu.