PARP współfinansuje projekty, mające na celu wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych przeprowadzonych przez przedsiębiorcę lub nabytych, prowadzących do uruchomienia produkcji nowych produktów czy usług. "Badania na rynek" to jeden z większych programów inwestycyjnych PARP-u.
Jego cały budżet wynosi około 4,5 mld zł. Ze wsparcia mogą skorzystać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Średnia wartość udzielonego dofinansowania dla firmy wyniesie 12,4 mln zł. Jak powiedziała szefowa agencji PARP Patrycja Klarecka, zainteresowanie jest bardzo duże i wpłynęło 197 wniosków na łączną kwotę dofinansowania 2,5 mld zł. PARP podzieliła projekty według branż.
Dwanaście z nich (24%) jest związanych z produkcją maszyn, urządzeń i narzędzi, trzy projekty dotyczą elektryki (6%), a pozostałe takich obszarów, jak budownictwo i produkcja materiałów budowlanych, produkcja z papieru i tworzyw sztucznych, branża chemiczna, ale także m.in. obróbka metalu, AGD i drukowanie.
Działaniem "Badanie na Rynek" PARP objęła również pierwszy konkurs dla projektów z obszaru elektromobilności. Agencja chce, aby jak najwięcej komponentów do autobusów i samochodów elektrycznych powstawało w polskich małych i średnich firmach.