Ostatecznie współpraca rozpoczęła się w 2014 roku, a seryjna produkcja w listopadzie 2015 roku. Nieprzerwanie aż do dziś odpowiada za nią zakład z Polski - Jabil Kwidzyn. Pierwszy pomysł na panoramiczną kamerę rejestrującą obraz 360° pojawił się w głowie Jonasa Pfeila, pomysłodawcy i współzałożyciela Panono, w 2007 roku podczas jego podróży na wyspy Tonga na południowym Pacyfiku.
Zapierające dech w piersiach krajobrazy aż prosiły się o uwiecznienie w formie serii panoramicznych zdjęć. Pomysł na urządzenie elektroniczne pozwalające na takie ujęcia powrócił i został rozwinięty w pracy naukowej Pfeila na Berlińskim Uniwersytecie Technicznym (TU Berlin).
Prototyp Panono został ukończony w 2010 roku. Najważniejszym wymogiem stawianym przez Panono potencjalnym partnerom była umiejętność skonstruowania tak skomplikowanego urządzenia oraz możliwość zwiększenia wolumenu produkcji w przypadku sukcesu rynkowego.
Zatrudniający ponad 3000 pracowników zakład Jabil Kwidzyn okazał się być idealnym partnerem zarówno z uwagi na niewielką odległość geograficzną, ale również brak różnic kulturowych, które mogą wystąpić w przypadku zlecania produkcji fabrykom z innych kontynentów.
W ramach współpracy ustalono jasny podział obowiązków. Panono odpowiada za projekt produktu, jego możliwości techniczne oraz marketing i sprzedaż, zaś Jabil za proces produkcji, w tym wprowadzanie usprawnień i dodatkowo wspiera Panono w poszukiwaniu dostawców części, a nawet w customizacji pakowania. Ze względu na nowatorski charakter produktu Jabil stanął w obliczu kilku technicznych wyzwań.
Jednym z nich była obudowa kamery składająca się z aż 160 elementów, które muszą idealnie do siebie przylegać a jednocześnie być wystarczająco odporne na uderzenia i uszkodzenia. W tym celu projektanci Jabila z Austrii we współpracy z Jabil Kwidzyn przeprowadzili testy wytrzymałościowe dwóch prototypów urządzenia. Panono uzyskało w ten sposób dane na temat prędkości opadania, kierunku przyspieszenia oraz zachowania się produktu w trakcie i po upadku.
Wszystkie te informacje pozwoliły na dopracowanie kamery i zwiększenie jej odporności przed uruchomieniem masowej produkcji. Montaż obudowy w formie 160-elementowej układanki również stanowił nie lada wyzwanie. Dziś - zaledwie kilka lat po zaprezentowaniu pomysłu szerokiej publiczności na platformie crowdfundingowej - Panono odnosi spore sukcesy na rynku.
Kamera jest wykorzystywana zarówno przez zwykłych konsumentów oraz komercyjnie, np. do produkcji materiałów virtual reality (VR) w branży turystycznej, przez działy marketingu, na eventach, w budownictwie i w branży deweloperskiej oraz przez media. Lufthansa na przykład używa Panono do celów promocyjnych, robiąc panoramiczne zdjęcia nowych destynacji w rozkładzie lotów lub nowych maszyn w swojej flocie.
Z kolei BMW używa Panono podczas targów motoryzacyjnych, prezentując wnętrza wystawianych tam modeli lub całe stoisko. Inni znajdują jeszcze inne zastosowania urządzenia z Kwidzyna. Drużyna futbolu amerykańskiego Minnesota Vikings używa Panono do prezentacji postępów prac na budowie nowego stadionu, a także jako narzędzie wspierające sprzedaż biletów, umożliwiając kibicom wybór sektorów czy miejsc.
Panono znalazło swoje zastosowanie również wśród organizacji pozarządowych i charytatywnych. World Wildlife Fund (WWF) dokumentuje urządzeniem swoje projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Panono przeszło długą drogę od pomysłu, przez fazę prototypu, aż do finalnego produktu.
"Mamy nadzieję, że Panono wyrośnie na znaczący start-up mogący pochwalić się dużym sukcesem rynkowym jako europejska firma współpracująca również z europejskim partnerem opowiadającym za produkcję swoich urządzeń" - komentuje Stuart Green z Jabila.