Nowe transceivery CAN FD obsługują szybkość nadawania i odbioru danych do 5 Mb/s, a przy tym charakteryzują się bardzo niskim poborem mocy, przy typowym prądzie uśpienia wynoszącym zaledwie 15 μA. Układy ATA650x umożliwiają sterowanie napięciem zasilania za pomocą sygnałów magistrali, co zmniejsza pobór prądu przez jednostki sterujące (ECU) w nowoczesnych pojazdach. Aby jeszcze bardziej poprawić osiągi systemu w zakresie energooszczędności, nowe układy firmy Microchip są w stanie całkowicie odciąć zasilanie mikrokontrolera, wyłączając LDO, gdy moduł zostaje wprowadzony w tryb uśpienia.
Omawiane transceivery zostały wyposażone w zabezpieczenia, ESD oraz filtry EMC, a dodatkowo ułatwiają spełnienie wymogów w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego zgodnie z normą ISO 26262 i schematem ASIL. Konstrukcja układów jest także zgodna z AEC-Q100 (ocena Grade 0). Zakres dopuszczalnych temperatur pracy ATA650x rozciąga się od −40°C do +150°C.