Większa, cylindryczna konstrukcja akumulatora 4680 znacznie podnosi gęstość energii i moc wyjściową w porównaniu z ogniwami 2170. Zapewnia o ponad 20% większy zasięg dzięki lepszym możliwościom magazynowania energii i zarządzania ciepłem. Ola Electric szacuje, że w przypadku hulajnóg elektrycznych o mocy 4 kWh zmniejszono liczbę ogniw na akumulator ze 110 do zaledwie 40, co skutkuje niższymi kosztami, mniejszą liczbą punktów mogących ulec awarii i zwiększoną wydajnością lżejszych akumulatorów.
Do połowy 2025 r. Ola przewiduje produkcję 5,45 mln ogniw rocznie, co odpowiada 6,4 GWh. Plany obejmują miesięczną sprzedaż na poziomie 100 tys. pojazdów elektrycznych, co wymagałoby około 4 mln ogniw miesięcznie. Przygotowując się do tego wzrostu, Ola uzyskała zgodę na budowę zakładu o mocy produkcyjnej 20 GWh.
Kilku światowych gigantów motoryzacyjnych wdraża technologię akumulatorów 4680. Liderem jest Tesla stosująca je od 2021 r. w Modelu Y i Cybertrucku. Do Tesli dołączają silni gracze, tacy jak BMW, General Motors, Stellantis i kilku chińskich producentów samochodów - wszyscy wdrażają te zaawansowane akumulatory w swoich samochodach elektrycznych.
W sektorze pojazdów dwukołowych firma VinFast ogłosiła plany produkcji do 2025 r. akumulatorów typu 4680 we współpracy z StoreDot. Firma LG Energy Solution rozpoczęła masową produkcję dla Tesli, a konkurenci, jak Samsung SDI, SK on Co. i Panasonic aktywnie rozwijają swoje wersje akumulatora 4680. CATL rozpoczął już masową produkcję ogniw 4680 w Chinach, umacniając swoją pozycję największego na świecie producenta akumulatorów i wyznaczając nowe standardy przez udostępnianie zasięgu przekraczającego 1000 kilometrów na jednym ładowaniu.
źródło: electronicsB2B.com