Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach wzrosła w okresie styczeń-luty o 18%, niewiele odbiegając od 21-procentowego wzrostu obserwowanego w całym roku 2023. W tym roku miała miejsce seria poważnych obniżek cen, a działaniom tym przewodził lider rynku BYD, chcąc przyciągnąć konsumentów w obliczu słabnącego popytu krajowego.
Podczas grudniowej premiery sedana Speed Ultra 7 (SU7) CEO Lei Jun powiedział, że Xiaomi planuje stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie. Jak reklamował Lei Jun, SU7 wyposażony jest w technologię "elektrycznego supersilnika", co jest w stanie zapewnić przyspieszenie większe niż Tesla i pojazdy elektryczne Porsche.
Analitycy twierdzą, że system operacyjny samochodu, wspólny z popularnymi telefonami i innymi urządzeniami elektronicznymi Xiaomi, spodoba się obecnym klientom firmy.
Xiaomi stara się rozszerzyć działalność na pojazdy elektryczne w obliczu stagnacji popytu na smartfony – plan ten po raz pierwszy przedstawił w 2021 roku. Samochody firmy będą produkowane przez oddział państwowego producenta samochodów BAIC Group w fabryce w Pekinie o rocznej zdolności produkcyjnej 200 tys. pojazdów. Gigant smartfonów zobowiązał się zainwestować 10 mld dolarów w samochody w ciągu dekady i jest jednym z niewielu nowych graczy na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, którzy uzyskali zgodę władz niechętnych do generowania nadmiaru dostaw.
źródło: Reuters