Ta ugruntowana pozycja wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz urządzeniach o dużej przekątnej, gdzie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED. Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca modele Neo QLED, przekroczyła 40 mln egzemplarzy. W 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.
W sektorze telewizorów premium Samsung zdobył pozycję lidera szczególnie w zakresie modeli z ekranami o przekątnej powyżej 75 cali, w cenach przekraczających 2500 dolarów. W tym zakresie cenowym firma osiągnęła rynkowy udział na poziomie 60,5%, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży urządzeń powyżej 75 cali z udziałem 33,9%. Ponadto, dzięki dobrej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.
Bazując na sukcesie na rynku telewizorów ultradużych i wysokiej klasy, Samsung poczynił także znaczące postępy w segmencie OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED udział firmy Samsung w rynku OLED w bieżącym roku wzrośnie.
źródło: Samsung