Według południowokoreańskich mediów ET News, dyrektor generalny LGES Kim Dong-Myung powiedział niedawno, że firma rozpocznie masową produkcję akumulatorów 4680 już w sierpniu 2024 r. Mówi się, że pierwszym pojazdem elektrycznym, w którym zastosowany będzie ten akumulator, ma być Tesla Cybertruck. Bateria 4680, która pozwala efektywnie obniżyć koszty produkcji, ma pięciokrotnie większą pojemność energetyczną niż bateria 2170.
Tesla wprowadziła na rynek Cybertrucka pod koniec 2023 roku i sama produkuje akumulatory 4680 do tego pojazdu. Źródła podają, że ponieważ Tesla nadal odnotowuje niższy wskaźnik wydajności swoich akumulatorów 4680, zwróciła się do LGES o przyspieszenie rozpoczęcia dostaw ogniw 4680. Dlatego koreańska firma może rozpocząć masową produkcję już w lipcu.
Firma LGES w ramach prób rozpoczęła produkcję baterii 4680 w swojej fabryce w Ochang, w Korei Południowej. Chociaż nie osiągnęła jeszcze pełnych mocy wytwórczych, obecne tempo produkcji pomoże Tesli ustabilizować wykorzystywanie akumulatorów.
Cylindryczne akumulatory nowej generacji LGES uważnie obserwuje kilku międzynarodowych producentów samochodów. Według doniesień, Rivian i Mecedes-Benz rozpoczęły rozmowy z LGES na temat podpisania umowy na dostawy, prawdopodobnie wykraczające poza akumulator 4680. Pod uwagę brane są także akumulatory 4695 i 46120, które również mają średnicę 46 mm, ale inną wysokość. Firma LGES nazywa te produkty serią 46.
Jeśli firmie uda się poszerzyć bazę klientów, popyt na nowe cylindryczne akumulatory LGES będzie szybko rosnąć. Po rozpoczęciu masowej produkcji tych baterii w Ochang, firma LGES planuje uruchomić ich wytwarzanie w swoich fabrykach w Nanjing, w Chinach i w Arizonie, w USA.
Główni południowokoreańscy producenci nadal opracowują swoje wersje akumulatorów. Firma LGES jako jedyna sfinalizowała harmonogram produkcji ogniw 4680, co przyniesie korzyści jej udziałowi w rynku. Samsung SDI nazwał swoje cylindryczne akumulatory o średnicy 46 mm "46pi" i przygotowuje się do produkcji seryjnej. SK On rozpoczęło prace nad akumulatorami cylindrycznymi później niż konkurencja.
Panasonic - główny dostawca akumulatorów Tesli - zamierzał rozpocząć masową produkcję baterii 4680 w roku finansowym 2023, który kończy się w marcu roku 2024. Później japońska firma przełożyła uruchomienie produkcji na pierwszą połowę roku podatkowego 2024, kończącą się we wrześniu. Ponieważ Panasonic i LGES mają podobny harmonogram wdrażania tych akumulatorów do produkcji, konkurencja między obiema firmami o zamówienia Tesli przyciąga uwagę branży.
źródło: DigiTimes