Za trzy miesiące zakończone 31 grudnia 2023 r. spółka odnotowała przychody w wysokości 11,31 bln KRW, zysk operacyjny w wysokości 346 mld KRW (marża zysku operacyjnego na poziomie 3%) i stratę netto w wysokości 1,38 bln KRW (marża zysku netto na poziomie minus 12%).
Wyniki finansowe za ostatni kwartał pomogły ograniczyć stratę operacyjną za cały rok do 7,73 bln KRW (marża zysku operacyjnego na poziomie -24%) i stratę netto do 9,14 bln KRW (przy marży zysku netto na poziomie -28%). Przychody wyniosły 32,77 bln KRW.
SK Hynix informuje, że sprzedaż głównych produktów DDR5 i HBM3 wzrosła odpowiednio ponad cztero- i pięciokrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ firma wykorzystała swoją wiodącą na rynku technologię w obszarze DRAM, by aktywnie reagować na potrzeby klientów. W rynkowej przestrzeni NAND, której odzyskiwanie jest stosunkowo powolne, firma za priorytet postawiła optymalizację inwestycji i kosztów.
SK Hynix zamierza kontynuować masową produkcję HBM3E, głównego produktu pamięciowego dla AI, oraz ciągły rozwój HBM4, dostarczając jednocześnie produkty o wysokiej wydajności i dużej pojemności, takie jak DDR5 i LPDDR5T, na rynki serwerów i urządzeń mobilnych, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wysokowydajne układy DRAM. Firma chce także umocnić swoją wiodącą pozycję technologiczną poprzez przygotowanie modułu serwerowego o dużej pojemności MCRDIMM (Multiplexer Combined Ranks Dual In-line Memory Module) i modułu mobilnego LPCAMM2 (Low Power Compression Attached Memory Module 2), aby odpowiedzieć na stale rosnące zapotrzebowanie na serwery AI i wdrażanie sztucznej inteligencji w urządzeniach.
W przypadku NAND firma SK Hynix zamierza w dalszym ciągu poprawiać rentowność i stabilizować działalność poprzez zwiększanie sprzedaży produktów premium, takich jak eSSD. Ogółem, w roku 2024 SK Hynix skoncentruje się na poprawie rentowności i wydajności poprzez sprzedaż produktów charakteryzujących się wartością dodaną, minimalizując jednocześnie wzrost nakładów inwestycyjnych, w celu stabilnego funkcjonowania firmy.
źródło: DigiTimes