Zgodnie z informacjami BYD z 2 października, od stycznia do września 2023 r. firma sprzedała 2,07 mln pojazdów elektrycznych typu plug-in, z czego ponad 1,04 mln to pojazdy w pełni elektryczne, co stanowi wzrost o 80,1% w stosunku do 2022 r. Z kolei sprzedaż hybrydowych pojazdów elektrycznych BYD typu plug-in w tym samym okresie przekroczyła 1,02 mln, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu z rokiem ubiegłym. BYD zamierza w tym roku sprzedać co najmniej 3 mln pojazdów.
Chiński producent wprowadził do swojego portfolio pięć kategorii samochodów. Seria Ocean obejmuje modele w przystępnej cenie, natomiast seria Dynasty skupia się na samochodach klasy premium. We wrześniu 2023 r. sprzedaż obu serii wzrosła o 36,2% rok do roku. Marka Denza, oferująca również modele premium, została założona wspólnie przez BYD i Daimlera. Marka Yangwang oferuje pojazdy luksusowe, a Fang Cheng Bao to najnowsza marka wprowadzona na rynek przez BYD.
BYD rozszerza swoją działalność za granicę. W zeszłym miesiącu wyeksportował ponad 28 tys. pojazdów elektrycznych, co stanowi wzrost o 262,4% w porównaniu z rokiem 2022. BYD twierdzi, że jego pojazdy są dostępne w 55 krajach i regionach świata, w tym w Japonii, Niemczech, Australii i Brazylii. Firma weszła niedawno na rynek turecki.
Elon Musk wyjaśniał, że spadek kwartał do kwartału jest wynikiem planowanych przestojów związanych z modernizacją fabryk. Bloomberg poinformował, że Tesla mimo to przekroczyła szacunki analityków o około 5%. Tesla zamierza osiągnąć cel produkcyjny ma poziomie 1,8 mln samochodów, a według Bloomberga, aby to osiągnąć musi wyprodukować w czwartym kwartale 449 tys. pojazdów, czyli mniej niż w drugim kwartale bieżącego roku.
fot. Wikimedia Commons, the free media repository
źródło: DigiTimes