"Za kilka miesięcy zostanie zbudowany ostatni samochód Volvo z silnikiem wysokoprężnym, co czyni Volvo Cars jednym z pierwszych producentów tradycyjnych samochodów, który zdecydował się na ten krok" – stwierdziła szwedzka firma w oświadczeniu.
Choć jeszcze w 2019 r. większość samochodów Volvo sprzedawanych w Europie była napędzana olejem napędowym, w 2022 r. stanowiły one zaledwie 8,9% sprzedaży szwedzkiego producenta. W sierpniu 33% sprzedaży Volvo stanowiły modele w pełni elektryczne lub hybrydowe. Firma nie ujawniła ile z pozostałych 67% modeli z silnikami spalinowymi to modele z silnikiem wysokoprężnym, a ile z silnikiem benzynowym.
Od czasu skandalu związanego z oszukiwaniem przez Volkswagena w zakresie poziomów emisji sprzedaż modeli z silnikiem Diesla w Europie gwałtownie spadła, a producenci samochodów stopniowo zmniejszają ich liczbę w swoich ofertach. W 2015 r. pojazdy z silnikiem Diesla stanowiły ponad 50% sprzedaży nowych samochodów w Europie, ale w lipcu br. obejmowały tylko nieco ponad 14%.
źródło: Reuters