By zmaksymalizować gęstość energii, w samochodach elektrycznych stosowane są akumulatory litowo-jonowe NMC 811. Najważniejszą cechą ogniwa NMC 811 jest duża gęstość energii. W pojazdach użytkowych ważny jest cykl życia.
Rozwój konstrukcji akumulatorów jest równie ważny jak technologia i chemia ogniw. W utrzymaniu ich bezpiecznego działania dużą rolę odgrywa również zarządzanie temperaturą. W samochodach elektrycznych, jako sposób na optymalizację gęstości energii, coraz bardziej popularne stają się projekty typu cell-to-pack. Są one opracowywane między innymi przez takich graczy, jak BYD, CATL i Tesla.
W ciągu ostatniej dekady bateryjne samochody elektryczne odegrały znaczącą rolę w zwiększaniu popytu na akumulatory litowo-jonowe i oczekuje się, że będzie tak nadal. Według prognoz udział pojazdów elektrycznych w zapotrzebowaniu na akumulatory Li-Ion do roku 2030 wyniesie 80%.
Elektryfikacja pojazdów stała się najnowszym trendem w branży motoryzacyjnej. W nadchodzących latach trend ten obejmie różne segmenty pojazdów. W przypadku samochodów ciężarowych wymagania dotyczące akumulatorów mogą być bardziej rygorystyczne. Producenci OEM, tacy jak Tesla, Daimler, VW i Volvo, intensywnie inwestują w elektryczne ciężarówki akumulatorowe do transportu długodystansowego.
źródło: electronicsB2B.com