Zen Energy powstał w 2021 r. jako firma zajmująca się rowerami elektrycznymi. Teraz koncentruje się na technologii akumulatorów, na lekkich pojazdach elektrycznych, w tym dwukołowych i trójkołowych oraz łodziach elektrycznych. Współzałożyciel i CEO Ravi Kempaiah poinformował, że firma opracowała ogniwa litowo-jonowe z niklowo-manganowo-kobaltową (NMC) anodą. Próbki wysłano do potencjalnych klientów OEM w lipcu.
Według Raviego Kempaiaha akumulator, który aktualnie oczekuje na patent, charakteryzuje się czterokrotnie dłuższą żywotnością niż produkty konkurencji. Ponadto większość akumulatorów dostępnych na rynku objęta jest gwarancją dwuletnią, a Zen Energy chce przedłużyć ten okres do ośmiu lat. Dłuższą żywotność osiągnięto dzięki samodzielnie zaprojektowanej anodzie, katodzie i elektrolitom.
CEO przekonuje, że firma jest na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji ogniw i akumulatorów w Indiach. Zen Energy planuje uruchamianie zakładów produkcyjnych w tym i w przyszłym roku. Ravi Kempaiah dodał, że współpracuje z kilkoma wiodącymi producentami OEM w Indiach. Indie są gotowe stworzyć największy na świecie rynek pojazdów dwukołowych. Zen Energy planuje zwiększać skalę produkcji w Indiach i rozszerzyć działalność na Tajwan, aby współpracować z producentami pojazdów dwukołowych, takimi jak Gogoro i Kymco. Działa tam wiele firm produkujących ładowarki, falowniki i systemy zarządzania akumulatorami, a także TSMC - największy na świecie półprzewodnikowy producent foundry. Ponadto większość wysokiej klasy rowerów elektrycznych jest produkowana w Taichung. Start-up bada także inne rynki, takie jak Europa, Ameryka Południowa czy Brazylia.
źródło: DigiTimes