Spadki w pierwszym kwartale przypisano niektórym markowym sprzedawcom, którzy już w grudniu 2022 r. zgromadzili dodatkowe zapasy na swoje promocje podczas świąt Księżycowego Nowego Roku w połowie stycznia, a w ostatnich dwóch miesiącach pierwszego poświątecznego kwartału sprzedaż większości dostawców markowych stała się niezadowalająca. Wśród 5 największych chińskich marek smartfonów Oppo, Honor, Vivo i Xiaomi w pierwszym kwartale odnotowały roczny spadek dostaw na rynek chiński, a jedyną marką, która doświadczyła rocznego wzrostu dostaw był Huawei.
Jeśli chodzi o dostawy do Chin urządzeń wszystkich producentów - nie tylko chińskich - pierwszą piątką w pierwszym kwartale były Oppo, Apple, Honor, Vivo i Xiaomi, przy czym Apple spadło z pozycji pierwszej na drugą, a Oppo przeskoczyło z miejsca trzeciego na pierwsze. Oczekuje się, że w drugim kwartale Apple spadnie na miejsce czwarte, ponieważ zmaleje w Chinach sprzedaż serii iPhone 14.
Łączny udział w dostawach 5 największych marek wyniósł w pierwszym kwartale 88,7%, czyli mniej niż 91,1% w czwartym kwartale 2022 r., ponieważ będący na szóstym miejscu Huawei odnotował wzrost udziału w rynku.
źródło: DigiTimes