Zgodnie z raportem zysków firmy Panasonic, masową produkcję baterii 4680 przesunięto na okres między kwietniem a wrześniem 2024 r. Opóźnienie ma pomóc firmie wprowadzić środki służące poprawie wydajności w celu dalszego zwiększenia konkurencyjności.
Ogniwa 4680 Tesla produkuje już w swoich fabrykach w Kalifornii i Teksasie. Przeznaczone są dla Modelu Y. Od końca ubiegłego roku produkcja wystarcza na ponad 1000 samochodów tygodniowo. Drew Baglino, starszy wiceprezes zajmujący się w Tesli układami napędowymi i rozwiązaniami dotyczącymi zasilania, powiedział w kwietniu, że firma zamierza stopniowo zwiększać produkcję ogniw 4680 przed rozpoczęciem wytwarzania Cybertrucka w 2024 r.
Chińska firma Nio złożyła ostatnio w Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informatycznych wniosek o zmianę specyfikacji swoich pojazdów. Według CnEVPost, firma dodała do informacji o akumulatorach trzech modeli - dwóch SUV-ów i jednego sedana - akumulatory semi-solid-state. Akumulatory te dostarczać ma półka zależna Beijing WeLion New Energy Technology - Huzhou WeLion Technology. Mają one zapewnić poprawę zasięgu pojazdów.
WeLion New Energy Technology jest jednym z dostawców Nio. Dostawca baterii rozpoczął budowę bazy produkcyjnej w Huzhou dwa lata temu, a pierwsze ogniwo z elektrolitem półstałym zeszło z linii produkcyjnej w listopadzie 2022 r.
Firma Nio przedstawiła na początku 2021 r. baterię półprzewodnikową o pojemności 150 kWh. W wielu chińskich doniesieniach prasowych stwierdzono, że ta wysoko kosztowa technologia akumulatorów może zapewnić gęstość energii do 360 Wh/kg.
źródło: DigiTimes