Miracle Oruide obecnie zajmuje się regeneracją silników spalinowych. Jej program pilotażowy dotyczący regeneracji produktów elektromechanicznych jest weryfikowany przez chińskie władze. Firma ma ośrodki produkcyjne w Guangzhou, Yangzhou i Chongqing. Co roku może poddać recyklingowi i regeneracji 50 tys. silników samochodowych. Obecnie opracowuje m.in. technologie regeneracji przekładni oraz akumulatorów do pojazdów określanych jako new energy.
Według podpisanych ustaleń Stellantis będzie utrzymywać bliskie relacje z Miracle Automation, aktywniej budując swoją sieć recyklingu w Chinach. Obie firmy podpisały pod koniec ubiegłego roku umowę dotyczącą recyklingu i ponownego wykorzystywania akumulatorów z pojazdów Stellantis.
Chiński rynek EV rozwinął się w ostatnich latach, osiągając w 2022 roku ponad 6,88 mln sprzedanych samochodów. Kwestia recyklingu baterii stała się istotna, ponieważ wkrótce pojawi się pierwsza partia akumulatorów wycofanych z eksploatacji.
Na początku marca firma Miracle wraz z JDT i agencjami rządowymi zainicjowała pierwszą w Chinach internetową platformę recyklingu akumulatorów litowo-jonowych. Platforma ma na celu rozwinięcie rynkowego mechanizmu recyklingu baterii, wspierając proces innowacjami technologicznymi i cyfryzacją.
źródło: DigiTimes