Szybkie ładowarki Supercharger Tesli pozwalają użytkownikom pojazdów elektrycznych na ich doładowanie do zasięgu 200 mil w 15 minut.
Stacje Nio umożliwiają kierowcom szybką wymianę wyczerpanych pakietów na w pełni naładowane, zamiast podłączania pojazdu do punktu ładowania. Upowszechnienie wymiany baterii mogłoby pomóc zmniejszyć obciążenie sieci energetycznych w godzinach szczytu, kiedy kierowcy ładują akumulatory, jednak stanie się to wykonalne tylko wtedy, gdy akumulatory będą bardziej znormalizowane.
Nio jest jednym z nielicznych producentów EV, którzy stawiają na wymianę akumulatorów jako główną opcję dla zasilania samochodów elektrycznych. Tesla odrzuciła wymianę baterii jako „pełną problemów i nieodpowiednią do użytku na szeroką skalę”.
Nio, które wyznaczyło sobie cel uruchomienia 2300 stacji wymiany baterii na całym świecie do końca 2023 roku, miało 1323 działające na dzień 23 marca. W bieżącym roku ma działać 900 najnowszych stacji wymiany Power Swap Station 3.0.
Shen Fei - wiceprezes Nio ds. zarządzania energią - powiedział, że prawie 60% mocy uzupełnianej w samochodach Nio w lutym pochodziło z wymiany baterii, a kolejne 23% - z domowych ładowarek. Dodał, że mniej niż 10% użytkowników Nio korzystało z ładowarek publicznych, a 80,5% mocy pobieranej z 14 tys. ładowarek Nio w całych Chinach trafiło do użytkowników innych marek niż Nio, w tym pojazdów Tesla i BYD.
fot. Nio
źródło: Reuters