Sztuczna inteligencja jest jednym z niewielu obszarów, w których firmy technologiczne nadal wydają pieniądze, nawet gdy w sektorze zmniejsza się zatrudnienie. Na przykład Microsoft i Alphabet zwalniają tysiące pracowników, ale są również uwikłane w wyścig o nasycenie swoich wyszukiwarek technologią chatbotów – pomimo faktu, że prawdopodobnie spowoduje to dodanie miliardów dolarów do ich kosztów operacyjnych. Analitycy uważają, że w porównaniu z jakąkolwiek inną firmą Nvidia ma najlepszą pozycję do czerpania korzyści z tak zwiększonych kosztów, ponieważ zdominowała w około 80% rynek procesorów graficznych używanych do przyspieszania pracy AI.
- Sztuczna inteligencja wciąż nie jest szeroko stosowana w przedsiębiorstwach, ale wierzymy, że hostując wszystko w chmurze - od infrastruktury, poprzez oprogramowanie systemu operacyjnego, aż po wstępnie wytrenowane modele - możemy przyspieszyć przyjęcie generatywnej sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach - powiedział dyrektor naczelny Nvidii, Jensen Huang.
Firma przewiduje przychody w bieżącym kwartale na poziomie 6,50 mld dolarów, plus minus 2%. Według danych Refinitiv analitycy spodziewają się średnio 6,33 mld dolarów przychodów. Przychody w kwartale zakończonym 29 stycznia 2023 r. wyniosły 6,05 mld dolarów, w porównaniu ze średnią szacunkową 6,01 mld.
- Wprowadzenie generatywnych modeli sztucznej inteligencji i trwający wyścig zbrojeń AI powinny przyspieszyć przyjęcie nowych produktów H100 firmy - powiedział Logan Purk, analityk Edward Jones.
Przychody Nvidii przekroczyły oczekiwania Wall Street, ale sprzedaż firmy z roku na rok nadal spadała, ponieważ firma odczuwa kryzys istniejący na rynku komputerów osobistych. Jednak wzrost na rynku chipów do centrów danych pozostaje szybki. Analitycy z Bank of America Global Research uważają, że boom na tak zwaną generatywną sztuczną inteligencję, taką jak chatbot i usługi tworzenia obrazów, może do przychodów Nvidii dodać 14 mld dolarów do 2027 roku.
Przychody Nvidii z działalności związanej z centrami danych wyniosły 3,62 mld dolarów w czwartym kwartale 2022 r., czyli nieco poniżej szacunków analityków na poziomie 3,84 mld. Według Refinitiv sprzedaż chipów do gier osiągnęła 1,83 mld dolarów, pokonując szacunki analityków na poziomie 1,52 mld dolarów. Skorygowany zysk wyniósł w tym czasie 88 centów na akcję, przewyższając szacunki mówiące o 81 centach.
źródło: Reuters