Ekspansja w Austin następuje kilka dni po tym, jak Reuters poinformował, że Tesla awansowała swojego chińskiego szefa Toma Zhu. Ma on przejąć bezpośredni nadzór nad zakładami montującymi samochody w USA, a także nad operacjami sprzedaży w Ameryce Północnej i Europie.
Najwyżej na świecie wyceniany producent samochodów w swoim kluczowym centrum w Szanghaju boryka się z problemami związanymi z produkcją i logistyką wywołanymi przez COVID, które występują równolegle do rosnących obaw dotyczących popytu. Dostawy Tesli w czwartym kwartale były niższe od szacunków rynkowych. Na styczeń firma wprowadziła również skrócony harmonogram produkcji w swoim zakładzie w Szanghaju, przedłużając ograniczenie produkcji ustanowione w grudniu. Oczekuje się, że 1 marca w zakładzie w Austin firma zorganizuje dzień inwestora i prawdopodobnie ujawni wówczas plany rozwoju i alokacji kapitału.
Tesla ma również gigafabrykę w Nevadzie i zakład produkcyjny we Fremont, w Kalifornii. Lokalna gazeta Reforma poinformowała w grudniu, że Tesla może wkrótce ogłosić budowę gigafabryki w północnomeksykańskim stanie Nuevo Leon, z początkową inwestycją w wysokości od 800 mln do 1 mld dolarów.
źródło: Reuters