Pekka Lundmark dodał, że Nokii udało się zdywersyfikować bazę klientów, od dostawców usług sieciowych po klientów przemysłowych, którzy zakładają własne prywatne sieci 5G między innymi w elektrowniach, zakładach użyteczności publicznej i w kopalniach. Według dyrektora Nokii światowa gospodarka jest zdigitalizowana tylko w 30% w porównaniu z jej pełnym potencjałem i właśnie obserwowane są zmiany w biznesie korporacyjnym. Oprócz rosnącego popytu ze strony klientów biznesowych, firma pozyskała duże kontrakty od indyjskich operatorów telekomunikacyjnych na uruchomienie w tym kraju komunikacji 5G.
Ericsson odnotował niższe niż oczekiwano podstawowe zyski w czwartym kwartale 2022 r. i powiedział, że spodziewa się utrzymania do pierwszej połowy 2023 r. spadku marży w działalności sieciowej. Firma powołała się przy tym na słabą sprzedaż sprzętu 5G na rynkach takich, jak Stany Zjednoczone.
Zysk operacyjny Nokii w czwartym kwartale wzrósł do 1,15 mld euro (1,26 mld dolarów) z 908 mln w zeszłym roku, pokonując średnią prognozę 10 analityków ankietowanych przez Refinitiv dającą wynik 924,6 mln euro. Sprzedaż netto wzrosła o 16% do 7,45 mld euro, przewyższając szacowane 7,11 mld euro. Nokia prognozuje całoroczną sprzedaż netto na poziomie od 24,9 do 26,5 mld euro, co oznacza wzrost o 2-8%. Analitycy spodziewają się 25,5 mld euro.
fot. pikkuanna - CC BY-SA 2.0 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=64791586
źródło: Reuters