Obserwatorzy rynku wskazują, że po miesiącach niedoborów, w listopadzie i grudniu podaż samochodowych chipów uległa poprawie. Pozwoliło to firmom motoryzacyjnym na normalizację produkcji. Zapasy pięciu głównych dostawców chipów samochodowych - Renesas Electronics, NXP Semiconductors, Infineon, STMicroelectronics i Texas Instruments - nieznacznie wzrosły w trzecim kwartale, co oznacza pierwszy wzrost w 2021 roku. Ożywienie to sugeruje, że niedobór chipów samochodowych może zacząć powoli ustępować.
Podczas gdy podaż chipów do zastosowań motoryzacyjnych zmienia się na lepsze, dostawcy części samochodowych wskazują, że problemy z dostępnością układów scalonych utrzymają się do 2022 roku. Producent samochodowych modułów oświetleniowych Laster Tech niedawno zauważył, że nie jest w stanie wyprodukować modułów reflektorów ze względu na małą podaż elementów półprzewodnikowych, które odpowiadają tylko za 1% całkowitego ich kosztu.
źródło: Digitimes