Akumulatory stanowią około 30% całkowitego kosztu pojazdu elektrycznego i 50% całkowitej masy takiego pojazdu. Jeśli masa akumulatorów zostanie zmniejszona o 50%, długodystansowy przebieg samochodów elektrycznych można będzie zwiększyć o 25%. Zredukuje to również koszty produkcji akumulatorów.
Według prezesa Foxconna, Young-way Liu, firma planuje zaoferować testowe akumulatory z elektrolitem stałym już w 2021 roku, a wprowadzić je do użytku komercyjnego w roku 2024.
Wielu producentów samochodów opracowywało akumulatory solid-state samodzielnie lub we współpracy z wyspecjalizowanymi producentami akumulatorów, ale żaden z powstałych prototypów nie był do tej pory stosowany w pojazdach elektrycznych - informują źródła. SolidEnergy Systems, start-up z siedzibą w Chinach i USA, podpisał z General Motors umowę o wspólnym opracowywaniu akumulatorów solid-state do pojazdów elektrycznych, ale swoje prototypowe modele zaoferuje najwcześniej w 2023 roku.
źródło: DigiTimes