Indyjski rynek wearables wzrósł o 144%

Indyjski rynek wearables wzrósł o 144%

Rozwój indyjskiego rynku wearables napędzany był rekordowymi dostawami słuchawek i inteligentnych zegarków. W czwartym kwartale 2020 roku w Indiach zanotowano największy wzrost sprzedaży tych urządzeń. Według firmy analitycznej IDC krajowy rynek elektroniki noszonej wzrósł o 144,3% rok do roku. W 2020 roku Indie były jedynym krajem w pierwszej dwudziestce, który odnotował trzycyfrowy wzrost w tym segmencie, i nadal pozostają trzecim co do wielkości rynkiem na świecie.

- Słuchawki stały się jednymi z najbardziej poszukiwanych urządzeń elektronicznych w 2020 roku. Ich nowsze wersje, oferujące lepszą jakość dźwięku i wygląd, sprawiły, że stały się one wyznacznikiem trendów - powiedział Anisha Dumbre, analityk w indyjskiej jednostce IDC.

Dostawy słuchawek wzrosły ponad trzykrotnie w 2020 roku, w porównaniu z poprzednim rokiem, głównie dzięki wprowadzeniu na rynek urządzeń w atrakcyjnych cenach oraz rozszerzeniu zakresu wykorzystania poza rozrywkę, jak na przykład wirtualne spotkania i zdalne nauczanie. Najbardziej zyskały urządzenia wyposażone w technologię Truly Wireless Stereo (TWS), których sprzedaż wzrosła dziesięciokrotnie, osiągając w 2020 roku poziom 11,3 mln sztuk.

W roku ubiegłym sprzedaż elektronicznych opasek spadła o 34,3% rok do roku, po osiągnięciu szczytu w 2019 roku, kiedy to rok zamknięty został dostawami na poziomie 3,3 mln sztuk. Po wprowadzeniu opasek na rynek indyjski, rok 2020 był pierwszym rokiem, w którym kategoria ta odnotowała spadek. Rosnąca popularność zegarków smart, w podobnym przedziale cenowym co opaski na rękę, jest głównym czynnikiem spadku sprzedaży. W tej kategorii Xiaomi miało udział na poziomie 46,7%. Firma Realme, która dołączyła do tej branży w 2020 roku, zajęła drugie miejsce - z udziałem na poziomie 12,3%. Sprzedaż inteligentnych zegarków wzrosła o 139,3% rok do roku, osiągając 2,6 mln sztuk. W segmencie zegarków prowadziła firma Noise z 24,5% udziałem, a następnie Realme - z udziałem 15,7%. Smartwatche, które umożliwiają uruchamianie pobranych z repozytorium aplikacji, miały udział na poziomie 24,5%. Amerykański Apple nadal pozostaje liderem w kategorii smartwatchy, z 51% udziałem.

W 2020 roku słuchawki odpowiadały za 83,6% całego indyjskiego rynku elektroniki do noszenia. Sprzedano w tym czasie 30,4 mln sztuk. Największym dostawcą tych urządzeń była firma BoAt, która odpowiadała za jedną trzecią wysyłek. Samsung, w którego portfolio znajdują się JBL, Harman Kardon i Infinity, zajął drugie miejsce z 14,5% udziałem w rynku. BoAt prowadził również w segmencie słuchawek wyposażonych w technologię TWS, mając 24,6% udziału. Drugie miejsce zajęła firma Realme - 13,5%.

źródło: electronicsb2b.com

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik marzec 2021

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio marzec 2021

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka Podzespoły Aplikacje marzec 2021

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna marzec 2021

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Praktyczny Kurs Elektroniki 2018

Praktyczny Kurs Elektroniki

24 pasjonujące projekty elektroniczne

Elektronika dla Wszystkich kwiecień 2021

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów